جدی 01, 1400 14:07 Asia/Kabul
  •  طالبان: تمام شروط لازم را برای به رسمیت شناخته شدن تکمیل کرده ایم

وزیر خارجه طالبان اعلام کرد که دولت کنونی تمام شروط بین المللی برای به رسمیت شناختن را تکمیل کرده است زیرا بر تمام افغانستان سیطره دارد و توانسته امنیت را نیز برقرار کند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان گفت: دولت کنونی روابطی با چند کشور دارد که هر روز این روابط گسترش می یابد به این امید که جامعه بین‌الملل به زودی دولت ما را به طور کامل به رسمیت بشناسد. دولت ما تمام شروط لازم را برای رسمیت شناخته شدن از سوی جامعه بین المللی تکمیل کرده است.

وی اظهارداشت که طرف های بین المللی برای کارشکنی در مسائل مختلف افغانستان تلاش می‌کنند. البته ما مذاکراتی با ترکیه و قطر نیز برای راه اندازی فرودگاه کابل داریم.

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه پیش از این اعلام کرده بود که هیات مشترکی از ترکیه و قطر روز سه شنبه برای رایزنی با دولت موقت افغانستان درباره اداره فرودگاه‌های این کشور به کابل می‌رود.

از سوی دیگر کابل سه شنبه شاهد تظاهراتی در مقابل سفارت آمریکا بود. معترضان تحریم‌های آمریکا علیه افغانستان را محکوم کرده و خواهان آزاد کردن درآمدهای افغانستان در خارج و رفع محاصره اقتصادی این کشور شدند.

پس  از اینکه طالبان قدرت را در افغانستان به دست گرفت آمریکا تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال کرد که از جمله آن بلوکه کردن ۱۰ میلیارد دلار از درآمدهای افغانستان در خارج است.

انتهای پیام

تگ