حوت 01, 1402 19:20 Asia/Kabul
  • نشست سازمان همکاری اسلامی درباره وضعیت افغانستان

سازمان همکاری اسلامی از برگزاری نشستی درباره «وضعیت افغانستان» در آینده خبر داده و گفته است که یک نشست دیگر نیز با عنوان شورای وزیران در کامرون برگزار میشود.

سازمان همکاری اسلامی در صفحه ایکس خود نوشته است که این نشست با اشتراک‌ نماینده‌گانی از کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد. به گفته سازمان همکاری اسلامی، نشست دیگری با عنوان «شورای وزیران خارجه» این سازمان نیز در کامرون برگزار می‌شود.

این سازمان افزوده است که طارق علی بخیت، فرستاده ویژه سازمان همکاری اسلامی در حاشیه نشست دوحه با برخی از نماینده‌گان ویژه کشورها برای افغانستان نیز دیدارهایی داشته است. او در جریان این دیدارها بر تعهدش برای حمایت از افغانستان و گفت‌وگوی سازنده با حکومت سرپرست افغانستان نیز تاکید کرده است.

گفتنی است که در ماه سنبله سال روان نیز سازمان همکاری اسلامی هیأتی را به رهبری اکادمی بین‌المللی فقه اسلامی و سایر نهادهای مذهبی جهان اسلام، به افغانستان فرستاده بود.

هرچند آن هیأت در مورد مدارا و اعتدال در اسلام و حق آموزش و کار زنان، با مقام‌های حکومت سرپرست گفت‌وگو کردند، اما تا کنون به هیچ یکی از خواست‌های بین‌المللی درباره رعایت نقض حقوق بشر در کشور پاسخ مثبت داده نشده است.

 

تگ