حوت 01, 1402 15:42 Asia/Kabul
  • واکنش حکومت سرپرست به انتقاد دبیرکل سازمان ملل در نشست دوحه

معاون سیاسی نخست وزیر حکومت سرپرست افغانستان در رابطه به انتقاد دبیرکل سازمان ملل گفته است که در حکومت فعلی؛ چیزی بنام اقلیت و اکثریت وجود ندارد.

معاون سیاسی نخست وزیر حکومت سرپرست افغانستان در دیدار با شماری از نمایندگان اهل تشیع، هندوها و سیک‌های افغانستان در واکنش به انتقاد دبیرکل سازمان ملل در نشست دوحه از عدم حضور نمایندگان اقوام غیر پشتون در بدنه حاکمیت کابل و عدم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید کرد: « همانگونه که اکثریت و اقلیت در اسلام جایی ندارد، حکومت کنونی نیز امور خویش را بر همین اساس به پیش می‌برد».

دبیرکل سازمان ملل در پایان دومین نشست نمایندگان ویژه‌ کشورها برای افغانستان در دوحه گفته بود که بن‌بست کنونی جامعه جهانی در ارتباط با طالبان این است که بسیاری از کشورها در افغانستان یک دولت فراگیر می‌خواهند که شامل نمایندگان همه اقوام باشد و همچنین پیشرفت در زمینه حقوق بشر به خصوص حقوق زنان از مطالبات اصلی و شرایط اساسی به رسمیت شناختن حکومت  سرپرست است.

این در حالیست که نشست دوحه با محوریت افغانستان روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در قطر برگزار شد اما حکومت سرپرست افغانستان بنا بر دلایلی در این نشست شرکت نکردند.

 

تگ