جوزا 09, 1401 10:47 Asia/Kabul
  • دلیل توقف توزیع تذکره های الکترونیک در ایران نبود روابط دیپلماتیک است

سخنگوی اداره ملی آمار و اطلاعات طالبان با بیان اینکه بین ایران و افغانستان ارتباط دیپلماتیک وجود ندارد، گفت که بر اساس مصوبه کابینه کنونی این کشور مراکز توزیع تذکره الکترونیک در ایران مسدود است.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «محمد حلیم رافع» سخنگو و مشاور اداره ملی آمار و اطلاعات طالبان گفت: هر زمان ارتباط دیپلماتیک میان ایران و افغانستان برقرار شود دوباره شش مرکز توزیع تذکره الکترونیکی در این کشور از سر گرفته خواهد شد.

وی افزود که در شرایط کنونی میان ایران و افغانستان ارتباط دیپلماتیک وجود ندارد، به همین خاطر بر اساس مصوبه کابینه طالبان مراکز توزیع تذکره الکترونیک در آن کشور مسدود شده است.

رافغ افزود که موضوع بسته بودن مراکز توزیع تذکره الکترونیکی البته برای مهاجرین افغانستان در جمهوری اسلامی ایران مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

سخنگوی اداره آمار و اطلاعات افغانستان اظهارداشت: وقتی میان دو کشور ارتباط دیپلماتیک آغاز شود، تمام شش مرکز توزیع تذکره الکترونیک که در جمهوری اسلامی ایران از قبل فعال بود نیز کار خود را از سر می گیرند.

وی با اشاره به طرح تذکره های الکترونیکی نیز گفت: طرح کنونی تذکره الکترونیک مانند گذشته و با نشان جمهوریت چاپ می شود.

رافع در پایان اضافه کرد: ما به مهاجرین افغانستان در جمهوری اسلامی ایران اطمینان می دهیم که وقتی مشکلات حل شد بار دیگر مراکز توزیع تذکره الکترونیکی را فعال کنیم.

یادآوری می شود که حکومت گذشته افغانستان، دو مرکز توزیع تذکره الکترونیک را در تهران، دو مرکز را در مشهد، چهار مرکز دیگر را در کرمان، زاهدان، اصفهان و شیراز ایران ایجاد کرده بود؛ اما کار همه این مراکز پس از سقوط نظام پیشین به طور کامل متوقف شد.

انتهای پیام

تگ