ثور 30, 1401 08:33 Asia/Kabul
  • واکنش طالبان به نشست گروهها مخالف در ترکیه

حکومت طالبان در واکنش به نشست رهبران گروههای مخالف در ترکیه اظهارداشت که چهره های سیاسی افغانستان باید مشکلات و خواسته های خود را به جای تفنگ از طریق گفتگو مطرح کنند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «انعام الله سمنگانی» معاون سخنگوی طالبان در واکنش به نشست شماری از رهبران  و چهره‌های سیاسی نظامی  پیشین  افغان در آنکارا به رسانه ها گفت که چهره‌های سیاسی افغان باید مشکلات و خواسته‌های خود را به جای تفنگ از طریق گفتگو‌ مطرح کنند.

وی افزود که سیاست روشنی برای بازگشت چهره های سیاسی به افغانستان وجود دارد بنابراین آنها بدون هراس به این کشور بازگردند و در کنار مردم زندگی کنند.

سمنگانی با اشاره به آغاز کار فعالیت «کمیسیون ویژه تماس» برای بازگردان سران سیاسی افغانستان اشاره کرد و در عین حال هشدار داد: «حلقه شومی که سعی در برهم زدن امنیت مرکز و ولایت‌ها داشته باشد، به هیچ وجه پیروز نمی شود و از سوی نیروهای دفاعی کشور سرکوب خواهد شد.»

 از سوی دیگر، «عبداللطیف نظری» معاون وزارت اقتصاد طالبان نیز گفت که مردم افغانستان به چهره‌های سیاسی گذشته که عمدتا کاخ نشین و به دنبال منافع شخصی و خانوادگی خود بودند، نگاه مثبتی ندارند.

وی در توییترش نوشت که مردم از جنگ و نزاع خسته اند و به همین خاطر اگر عده‌ای بخواهند مردم را علیه نظام تحریک کنند، یک خطای محاسباتی است.

 با این حال برخی کارشناسان نیز تاکید دارند که با افرادی که از عرصه سیاست کناری گذاشته شده اند امکان مقابله با طالبان بعید به نظر می رسدند.

انتهای پیام.