ثور 28, 1401 15:21 Asia/Kabul
  • وضعیت حقوق بشر در افغانستان را از نزدیک بررسی می‌کنیم

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور افغانستان در سفر به کابل و دیدار با مقامات ارشد طالبان اظهارداشت که وضعیت حقوق بشر در این کشور را از نزدیک بررسی می کنیم.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «ریچارد بنت» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور افغانستان در سفر به کابل با «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست وزیر طالبان در قصر سپیدار دیدار و گفتگو کرد.

«انعام الله سمنگانی» معاون سخنگو طالبان درباره این دیدار اظهارداشت که ریچارد بنت در مورد اهداف ماموریت، لایحه کاری و سفرش به افغانستان به معاون سیاسی اطلاع رسانی کرد.

وی افزود که گزارشگر سازمان ملل گفته است که «نمی خواهد به گزارش رسانه‌ها در مورد افغانستان تکیه کند؛ بلکه می خواهد وضعیت حقوق بشر را از نزدیک مشاهده کند، گزارش‌ها در این خصوص را مورد بررسی قرار دهد و گزارشی مبتنی بر حقایق را برای سازمان ملل ارائه دهد.»

گزارشگر سازمان ملل همچنین درباره نقش زنان در حکومت طالبان، آموزش و کار زنان، حجاب، آزادی مطبوعات، وضعیت زندانیان، تشکیل حکومت فراگیر، وضعیت جامعه مدنی و شرایط صحی و اقتصادی افغان ها نیز با مولوی عبدالکبیر گفتگو کرده است.

بر اساس گفته های سمنگانی، معاون نخست وزیر طالبان نیز در این دیدار تاکید کرد که افغانستان عضو دیرینه سازمان ملل است و به تمام موافقتنامه ها و کنوانسیون های این سازمان که در تضاد با اسلام نباشد، متعهد است.

وی اظهارداشت که برخی رسانه ها گزارش نادرستی از افغانستان منتشر می کنند و اذهان جامعه جهانی و مردم را تخریب می کنند.

عبدالکبیر گفته است که در حکومت کنونی طالبان نمایندگی از تمام مردم افغانستان وجود دارد همچنین افراد حکومت گذشته افغانستان عفو شده اند و کمیسیون تماس با شخصیت ها نیز کار خود را آغاز کرده است.

وی ضمن رد هرگونه قتل های انتقام جویانه به ریچارد بنت گفته است که بدون محاکمه هیچ فردی زندانی نخواهد شد.

انتهای پیام.

 

تگ