دلو 16, 1400 15:18 Asia/Kabul
  • سازمان ملل: برای توزیع کمک‌ به مردم افغانستان، سهولت‌های طالبان افزایش یابد

معاون هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد اظهارداشت که طالبان برای توزیع شفاف و بهتر کمک‌ها در سراسر افغانستان باید هماهنگی و ایجاد سهولت‌ها را افزایش دهد.

 به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «فران ایکوزا» معاون هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد و «مری الن مگروتی» رئیس برنامه جهانی غذا در افغانستان طی سفری به کابل با «عبدالسلام حنفی» معاون نخست وزیر طالبان دیدار کردند.

معاون هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل با اشاره به وضعیت کنونی افغانستان گفت: تلاش‌های ما با هدف رسیدگی به هرچه بیشتر افراد نیازمند ادامه دارد و بخاطر آن به هماهنگی و ایجاد سهولت‌های بیشتر ضرورت داریم.

«انعام الله سمنگانی» معاون سخنگوی طالبان گفت که در این دیدار، رئیس برنامه جهانی غذا در افغانستان نیز خواستار حمایت بیشتر از روند توزیع کمک‌های بشری این سازمان به افغانستان شد و برخی مشکلات موجود در این باره را مطرح کرد.

حنفی نیز در این دیدار تاکید کرد: رویکرد طالبان این است تا کمک‌ها بطور شفاف و درست به مردم رسانده شود و بخاطر هماهنگی بیشتر، وزارت برنامه‌ریزی دستورکاری را تدوین کرده تا بتوانیم کمک‌ها بطور شفاف و بدون تبعیض بین مستحقین توزیع گردد.

وی همچنین اظهارداشت که طالبان متعهد است که تمام شرایط لازم را بخاطر انجام بهتر کمک‌های بشری فراهم کند و امنیت کارمندان سازمان‌های بین‌المللی کمک کننده را تامین نماید.

انتهای پیام.

تگ