عقرب 01, 1401 17:06 Asia/Kabul
  • مهاجرین افغانستانی شرکت کننده در طرح سرشماری بزودی تعیین تکلیف می شوند

معاون امنیتی وزارت کشور ایران اعلام کرد که اتباع خارجی شرکت کننده در طرح سرشماری برای در روزهای آینده برای مسئله اقامتی فراخوانده شده و تعیین تکلیف می‌شوند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران گفت که شناسایی اتباع خارجی که در طرح سرشماری شرکت داشتند تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه اتباع خارجی که در طرح سرشماری شرکت نکرده‌اند، غیر مجاز تلقی شده و حضورشان در ایران غیرقانونی است، تأکید کرد این افراد قطعاً از کشور اخراج خواهند شد.

میراحمدی گفت که تعیین تکلیف و شناسایی عزیزان اتباع خارجی که در طرح سرشماری شرکت داشتند تقریباً تمام شده و افرادی که می‌توانند با عنوان اقامت کوتاه مدت در کشور حضور داشته باشند نیز تدریجاً طی روزها و ماه‌های آینده فراخوانده می‌شوند تا مسئله اقامت آنها هم تعیین تکلیف شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ایرن در پایان اظهار داشت: افرادی که نمی‌توانند به حضور در کشور ادامه دهند نیز تدریجاً به آنها اعلام خواهد شد تا از ایران خارج شوند.

میراحمدی پیش از این اعلام کرده بود بین 4 میلیون و 300 هزار تا 4 میلیون و 500 هزار اتباع افغانستانی مجاز و غیرمجاز در ایران حضور دارند.

گفتنی است که طرح سرشماری اتباع خارجی غیر مجاز در ایران در اوایل سال جاری انجام شد که براساس اعلام مقامات جمهوری اسلامی ایران نزدیک به 3 میلیون مهاجر غیر قانونی در این کشور شناسی و به آن‌ها اقامت موقت 6 ماهه اعطا شد.

بیشتر بخوانید:

عدم شرکت 35 درصدی در طرح سرشماری/بازگشت مهاجرین به افغانستان فزایش یافته است

طرح سرشماری اتباع خارجی/ 810 هزار ثبت نام در دفاتر پیشخوان دولت انجام شده است

تگ