سرطان 18, 1401 12:33 Asia/Kabul
  •  عدم شرکت 35 درصدی در طرح سرشماری/بازگشت مهاجرین به افغانستان فزایش یافته است

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی با اظهار اینکه 35 درصد از اتباع غیرمجاز در طر سرشماری شرکت نکرده اند، گفت: طی هفته های اخیر میزان بازگشت مهاجرین افغانستانی به کشورشان بطور قابل توجهی افزایش یافته است.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «سید علی قاسمی» مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی اظهارداشت که با وجود سیل ورود مهاجران افغانستانی به خراسان رضوی طی ماه های گذشته اما در هفته های اخیر میزان بازگشت آنها به کشورشان به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

وی افزود که در آخرین سرشماری اتباع خارجی در استان خراسان رضوی، حدود ۲۰۰ هزار نفر تبعه فاقد مجوز و غیرقانونی ثبت نام شده اند که بسیاری از آنها به دلیل نبود شغل و گرانی مسکن قصد بازگشت به کشورشان را دارند.

قاسمی موضع جمهوری اسلامی ایران در جریان تحولات افغانستان را حمایت از مردم این کشور اعلام کرد و گفت که در حوزه مسائل افغانستان فارغ از این که سطح روابط رسمی ما با طالبان چگونه است باید اذعان کرد که امنیت در افغانستان در دوره کنونی در مقایسه با حاکمیت قبلی ارتقا یافته است و همین مساله یکی از عوامل مهم شدت یافتن بازگشت مهاجران افغانستانی از خراسان رضوی به کشورشان است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: ۹۵ درصد جمعیت اتباع مجاز و غیرمجاز خارجی در این استان که عمدتا افغان هستند مقیم مشهد هستند و بر اساس طرح سرشماری جدید و آمار گذشته، شمار اتباع افغانستانی ثبت نام شده و یا دارای مجوز اقامت در مشهد حدود نیم میلیون نفر است.

قاسمی افزود: با توجه به برآوردهای صورت گرفته حدود ۳۵ هزار نفر از اتباع غیرمجاز مقیم مشهد به دلایل مختلف در آخرین طرح شناسایی اتباع غیرمجاز وزارت کشور شرکت نکرده اند.

انتهای پیام.