سنبله 25, 1401 16:08 Asia/Kabul
  • «سیدوروف»: تروریست‌های داعش در حال انتقال به شمال افغانستان هستند

رئیس ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی اعلام کرد که تروریست‌های داعشی در حال انتقال به شمال افغانستان هستند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «آنتونی سیدوروف» رئیس ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی اظهارداشت که تروریست‌های بین‌المللی در خاک افغانستان فعال‌تر شده‌اند و در همین راستا نیز حدود 400 تروریست داعشی به ولایت‌های شمالی افغانستان منتقل شده‌اند.

وی گفت که جنگجویان برخی از سازمان‌های تروریستی بین‌المللی، از جمله تروریست‌هایی از کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی، در خاک افغانستان فعال شده‌اند. همچنین حدود 400 جنگجوی داعش با هدف انجام اقدامات تروریستی و حمله به اهداف غیرنظامی و نظامی به ولایت‌های شمالی افغانستان یعنی بادغیس، جوزجان، قندز، تخار و بدخشان انتقال یافته اند.

به گزارش «تاس»، سیدوروف همچنین تصریح کرد که در سال جاری میلادی حدود 250 نفر در حملات تروریستی در افغانستان جان باخته و بیش از یک هزار نفر دیگر نیز در این حملات زخمی شدند.

وی گفت که اهداف اصلی این حملات مقامات ارشد دولت موقت طالبان بودند.

پیش از این نیز سرویس اطلاعات خارجی روسیه با اظهار اینکه عادی‌سازی شرایط و برقراری ثبات و امنیت در افغانستان خوشایند آمریکا و متحدانش نیست، تصریح کرده بود: غرب در چارچوب رویارویی جهانی با روسیه به دنبال جلوگیری از تقویت موقعیت و نفوذ کشور ما در افغانستان است.

بیشتر بخوانید:

روسیه: حضور طولانی مدت غرب به نابودی اقتصاد و امنیت افغانستان منجر شد

روسیه: جنگ افغانستان چیزی جز بدبختی و فروپاشی برای مردم نداشته است

تگ