قوس 11, 1400 17:26 Asia/Kabul
  •  انتقال ۲۸۰ میلیون دلار از پول‌های مسدود شده افغانستان به ۲ سازمان امدادرسان

برخی منابع به رسانه ها گفته‌اند که ۲۸۰ میلیون دلار از پول‌های مسدود شده افغانستان توسط آمریکا، به دو سازمان امداد رسان انتقال یافته است.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، منابعی به رویترز گفته‌اند که 280 میلیون دلار از داریی‌های افغانستان در صورت تصویب، از طریق صندوق امانت بازسازی افغانستان به سازمان برنامه جهانی غذا (WFP) و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (UNICEF) انتقال داده خواهد شد.

بانک جهانی مدیریت صندوق «امانت بازسازی افغانستان» را بر عهده دارد و فقط زمانی دارایی‌ها به این صندوق سپرده می‌شود که 31 عضو حمایت کننده، آن را تصویب کند.

این منابع آگاه  که نامی از آنها در گزارش ذکر نشده است، اذعان کرده‌اند که حمایت  کنندگان صندوق امانت بازسازی افغانستان به احتمال بسیار روز جمعه نشستی داشته باشند و در مورد انتقال پول به دو سازمان برنامه جهانی غذا و یونیسف تصمیم بگیرند.

پس از ورود طالبان در (15 اگست)، آمریکا و دیگر کشورهای غربی بیش از 10 میلیارد دلار از سرمایه‌های افغانستان را توقیف کردند، اقدامی که وضعیت اقتصادی این کشور را وخیم‌تر کرد.

مقام‌های آمریکایی نیز گفته‌اند که کشور‌های اروپایی نیز دو میلیارد دلار دارایی‌‌های افغانستان را پس از تسلط طالبان توقیف کرده‌اند.

انتهای پیام.