قوس 11, 1400 13:12 Asia/Kabul
  •  شروط تازه پاکستان برای اجازه عبور کمک‌های هند به افغانستان

دولت پاکستان برای عبور کمک‌های بشردوستانه هند به افغانستان طی نزدیک به دوماه اخیر اجازه عبور نداده و شروط تازه ای تعیین کرده است.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، در حالی که پاکستان بارها از کشورهای دیگر خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شده است اما طی ماههای اخیر به محموله کمک های بشردوستانه هند اجازه عبور نداده است.

رسانه‌های هندی به نقل از مقامات این کشور خاطرنشان کردند که پس از گسترش فقر در افغانستان، قرار شد که پنجاه هزارتن گندم ومقداری دارو برای شهروندان افغان کمک ‌کنند و مقامات دولت اسلام‌آباد نیز مجوز عبور این محموله از کمک های بشردوستانه را به افغانستان دادند.

با این حال، «ایندیا تودی» به نقل از منابع هندی گزارش داد که پاکستان برای عبور گندم هند، مجموعه‌‌ای شروط ارائه کرده است.

پاکستان اصرار دارد که گندم و داروی کمکی هند به افغانستان باید با کامیون‌های این کشورحمل شود، اما طرف هندی پیشنهاد کرده است که دستکم کامیون‌های افغانستان این محموله  را به کشورشان انتقال دهند.

رسانه هندی اظهار کرد که همچنین از طرف هند خواسته شده است تا برای عبور محموله کمکی به افغانستان، به طرف پاکستانی مبالغی را پرداخت کند.

با این حال گفت وگوهای هند و پاکستان بر سر چگونگی انتقال این محموله بشردوستانه به افغانستان همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که با فرا رسید فصل سرما و افزایش فقر، بیکاری و گرسنگی، افغانستان بیشتر از هر زمان دیگری به کمک نیاز دارد.

انتهای پیام.