اسد 23, 1401 19:07 Asia/Kabul
  • اکسپرس تریبون: طالبان از حساسیت پاکستان درباره تعامل با هند آگاه است

روزنامه پاکستانی با اشاره به بازگشت دیپلمات های هندی به کابل اظهارداشت که طالبان از حساسیت پاکستان درباره تعامل با هند آگاه است و اجازه فعالیت علیه روابط کابل-اسلام آباد را نمی دهد.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، روزنامه «اکسپرس تریبون» در واکنش به بازگشت دیپلمات‌های هندی به افغانستان گفت که «این تغییری مهم است که به عنوان به رسمیت شناختن عملی دولت طالبان تلقی می‌شود».

هند پس از ماه‌ها رایزنی پشت پرده با طالبان، ابتدا یک هیئت بلندپایه برای دیدار با مقامات هیئت حاکمه افغانستان به کابل اعزام کرده بود و سپس در ماه ژوئن یک تیم فنی به این کشور فرستاد.

هند در گذشته به شدت با طالبان مخالف بود و علیرغم اصرار آمریکا، از تعامل با این گروه در حالی که مذاکرات در دوحه جریان داشت، خودداری کرد.

با این حال، گزارش افزود: ناظران بر این باورند از آنجایی که بسیاری از کشورهای دیگر از جمله آمریکا همچنان با طالبان افغانستان تعامل دارند، دهلی‌نو چاره‌ای جز پذیرش واقعیت جدید نداشته است.

این روزنامه پاکستانی در ادامه نوشت: اسلام‌آباد در گذشته نسبت به حضور هند در افغانستان اعتراض داشت و نقش دهلی‌نو را مخرب می‌دانست، با این حال، تا کنون هیچ واکنشی از سوی پاکستان به تحولات اخیر صورت نگرفته است.

یک مقام پاکستانی که خواست نامش فاش نشود دراین‌باره به اکسپرس تریبون گفت که تا زمانی که هند به قوانین دیپلماتیک پایبند باشد، پاکستان هیچ اعتراضی به روابط هند با طالبان ندارد.

این مقام پاکستانی همچنین تصریح کرد که طالبان افغانستان از حساسیت‌های پاکستان آگاه هستند، بنابراین حکومت کنونی افغانستان اجازه هیچ گونه فعالیتی که به ضرر روابط دوجانبه کابل-اسلام‌آباد باشد، نخواهد داد.

انتهای پیام.