سرطان 12, 1401 21:36 Asia/Kabul
  •  استرالیا: جنایت جنگی نظامیان استرالیایی در افغانستان را بررسی می کنیم

وزیر دفاع استرالیا اعلام کرد که جنایات وحشتناک نظامیان این کشور در افغانستان را بررسی می کند اما این کار نیاز به زمان دارد.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، ​«ریچارد مایلز» وزیر دفاع جدید استرالیا اظهارداشت که پلیس فدرال این کشور در حال تحقیق در زمینه جنایات جنگی نیروهای ویژه استرالیایی در افغانستان است.

وی افزود که تحقیق در زمینه جنایت جنگی در افغانستان یکی از شرم آورترین بخش تاریخ نظامی این کشور است.

وزیر دفاع استرالیا ادامه داد که این تراژیک‌ترین و وحشتناک‌ترین پرونده در تاریخ ارتش استرالیا است و باید به طور کامل بررسی شود، اما نهایی شدن این پرونده زمان می‌برد.    به نوشته رسانه های استرالیایی، مایلز در پاسخ به تعیین زمان مشخص برای زمان پایان تحقیقات گفت: در این خصوص نمی‌توان زمان مشخصی تعیین کرد، اما ما متعهد هستیم تا این تحقیقات را تا زمان رسیدن به نتیجه انجام دهیم.

پیش از این مقامات استرالیا اعلام کرده بودند که در حال تحقیق از ۵۰ مورد مظنون به جنایات جنگی توسط نیروهای ویژه این کشور در افغانستان است.

رسانه های استرالیایی در سال‌های اخیر گزارش‌های تحقیقی منتشر کرده‌اند که ثابت می کند نیروهای استرالیایی در افغانستان مرتکب جنایات جنگی شده‌اند و در ۳۹ قتل هولناک غیرنظامیان دست داشته‌اند و اسنادی در مورد شکنجه غیرنظامیان منتشر شده بود.

انتهای پیام.