قوس 11, 1400 21:09 Asia/Kabul
  •  دوران آنکه دشمنان اسلام هرکاری می کردند دیگر گذشته است/بدتر از افغانستان اخراج می شوید

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به تحولات منطقه اظهارداشت که دوران آنکه دشمنان اسلام هر کاری دلشان می خواست می کردند، دیگر گذشته است، آمریکا تا فرصت دارد جغرافیای اطراف ایران را ترک کند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، سردار سرتیپ «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه با تاکید براینکه دوران آنکه دشمنان اسلام هرکاری دلشان بخواهد انجام دهند گذشته است، به آمریکا هشدار داد که تا فرصت باقیست از جغرافیای اطراف ایران خارج شود.

وی طی سخنانی در مراسم نخستین سالگرد شهادت سردار شهید عبدالرسول استوار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت که آمریکایی‌ها مکار، حیله‌گر و جنایتکار هستند، ۲۰ سال در افغانستان جنگیدند، بالاترین شکست در این دوران شکست در افغانستان بود.

فرمانده نیرو قدس تاکید کرد: پیام ما به آمریکایی‌ها این است که هنوز وقت دارید از جغرافیای اطراف ما بیرون بروید، در غیر این صورت اگر جغرافیای اطراف ما را ترک نکنید، کاری می‌کنیم که بعد از زمانی که از افغانستان فرار کردید، بر سر شما بیاید.آخرین هواپیمای نظامی آمریکا نیمه شب هشتم شهریور/سنبله فرودگاه کابل را ترک کرد و به این ترتیب 20 سال حضور نظامی و جنگ آمریکا در افغانستان پایان یافت.

نظامیان آمریکایی درحالی در نیمه شب و خفت بار افغانستان را ترک کردند که برای خروج نیروها و شهروندانش نیازمند تایید طالبان شدند و نظام به اصطلاح دموکراتیکی که در 20 سال گذشته با هزینه بسیار هنگفتی ایجاد کرده بودند نیز بدون مقاومت برابر طالبان فروپاشید و مقامات دولتی نیز در پروازهای مختلف از این کشور فرار کردند.

انتهای پیام.