قوس 09, 1400 01:16 Asia/Kabul
  • اعلام آمادگی پاکستان برای میزبانی از نشست کشورهای اسلامی درباره افغانستان

وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرد که دولت اسلام آباد برای میزبانی نشست فوق العاده وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با محور افغانستان آماده است.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای از پیشنهاد عربستان برای برگزاری نشست فوری وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی در زمینه بررسی اوضاع افغانستان و کمک به این کشور استقبال کرده است.

وی افزود: ما اطمینان داریم که دیگر کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی از پیشنهاد برای برگزاری نشست فوق العاده ۱۷ دسامبر امسال (در ۲۶ قوس/آذر ماه) در اسلام آباد حمایت خواهند کرد.

قریشی اظهار کرد : افغانستان یکی از اعضای موسس سازمان همکاری اسلامی است و ما به عنوان بخشی از امت اسلامی با مردم افغانستان پیوندهای برادرانه دوستی و برادری داریم.

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: امروز برادران و خواهران افغانستانی ما بیش از هر زمان دیگری به ما نیاز دارند. این کشور در حال حاضر با یک وضعیت بحرانی جدی انسانی مواجه است، میلیون ها افغان از جمله زنان و کودکان به دلیل کمبود مواد غذایی، دارو و سایر لوازم ضروری زندگی با آینده ای مبهم روبه رو هستند و فصل زمستان بحران انسانی را تشدید کرده است.

وی با تاکید بر نقش سازمان همکاری اسلامی برای کمک به مردم افغانستان افزود: ما باید تلاش های جمعی، کمک های فوری و مستمر برای کاهش نیازهای بشردوستانه مردم این کشور را افزایش دهیم و به همکاری با آنها برای رفاه افغانستان ادامه دهیم.

وی یادآور شد که اولین نشست فوق العاده وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی درباره افغانستان در ژانویه ۱۹۸۰ (جدی/دی ماه ۱۳۵۸) در اسلام‌آباد برگزار شده بود و پاکستان انتظار دارد تا ماه آینده، یک بار دیگر در اسلام‌آباد گرد هم آیند تا بر همبستگی پایدار خود با مردم افغانستان و حمایت از آنها تاکید شود.

انتهای پیام.