قوس 08, 1400 13:58 Asia/Kabul
  • خطیب زاده: با طالبان و همه طرف‌های افغانستان گفت‌وگو کرده ایم

سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به سفر نماینده ویژه رئیس جمهور کشورمان به افغانستان، گفت که با طالبان و همه طرف‌های افغانستانی دیدار و گفت‌وگو شده است.

به گزارش شبکه سحر افغانستان، «سعید حطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه درباره دستاوردهای سفر «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهور کشورمان گفت که سفر نماینده ویژه ما در راستای گفت‌وگوهای ایران با همه طرف‌های افغانستانی و طالبان بوده است.

وی همچنین به خبرنگار تلویزیون سحر افغانستان گفت که مردم افغانستان به توجه به آغاز فصل سرما و وضعیت معیشتی شرایط خطیری دارند.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد که جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند نسبت به بی جا شدگان افغانستان بی‌تفاوت باشد.

خطیب زاده اظهار کرد: ما تلاش کردیم به رغم همه سختی ها، مراودات و راه‌ها باز باشد و این سفر در ادامه همین مراودات در سطوح مختلف مردمی بوده و ما در کنار مردم افغانستان خواهیم ماند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: همانطور که نماینده ما گفت حاکمان کنونی افغانستان مسئولیت حفظ امنیت مردم را برعهده دارند.

خطیب زاده در ادامه تصریح کرد که گروه‌های تروریستی به ویژه داعش تهدیدی برای آینده افغانستان هستند.

«حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه ایران در 24 آبان/عقرب وارد کابل شد و به خبرنگاران گفته بود که در دیدار با مقامات طالبان « آنچه در افغانستان گذشت را مرور خواهیم کرد تا چگونه می‌توان یک هماهنگی تازه میان کشورها در مورد افغانستان به میان آید».

انتهای پیام.