ثور 25, 1401 15:09 Asia/Kabul
  •  ثبت نام جدید اتباع افغانستانی فاقد مدرک/سرشماری تا ۱۷ جوزا/خرداد ادامه دارد

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران با اعلام اینکه سرشماری اتباع افغانستانی فاقد مدرک تا ۱۷ ماه جوزا/خرداد ادامه دارد، اظهار داشت که به شرکت کنندگان در این طرح اقامت موقت ۶ ماهه داده می‌شود.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، صادق رضادوست مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران اعلام کرد، آن دسته از اتباع افغانستانی فاقد مدرک که تاکنون نتوانسته‌اند در طرح‌های سرشماری شرکت کنند، برای بهره مندی از برگه اقامت موقت که اکنون به مدت ۶ ماه است، هر چه سریع‌تر برای ثبت نام به دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور مراجعه کنند.

وی ادامه داد: طرح سرشماری اتباع جدیدالورود از ۲۲ فروردین/ حمل امسال آغاز شد و تا ۱۷ خرداد/جوزا ادامه دارد اما پس از آن تمدید نمی‌شود.

رضادوست تاکید کرد: افرادی که در این طرح شرکت نکنند به عنوان اتباع غیرمجاز تلقی می‌شوند و باید کشور را ترک کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران خاطرنشان کرد: بنابراین توصیه می شود همه اتباع فاقد مدرک اقامتی، مهاجرین و پناهجویان جدیدالورود برای دریافت تسهیلات اقامتی، با استفاده از این فرصت و شرکت در طرح سرشماری، برگه اقامت موقت خود را دریافت کنند.

رضادوست اظهار کرد: همه اتباع افغانستانی فاقد مدرک در ایران، اعم از ممنوعه و غیرممنوعه به غیر از (استان های سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی) می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و نسبت به ثبت نام در طرح مذکور اقدام کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه حضور اتباع خارجی در استان‌های ممنوعه مجاز نیست، تاکید می‌کنیم اتباع مذکور پس از ثبت نام در طرح سرشماری اتباع افغانستانی فاقد مدرک، یکی از استانهای مجاز و مجاور را برای اقامت و اسکان انتخاب کنند، در غیر این صورت فرد غیرمجاز تلقی شده و باید کشور جمهوری اسلامی ایران را ترک کند.

انتهای پیام.