قوس 14, 1400 21:33 Asia/Kabul
  •  شمخانی: تشکیل دولت فراگیر عنصر مهم امنیت پایدار در افغانستان است

دبیر شورای امنیت ملی ایران با تاکید بر اینکه وضعیت کنونی افغانستان نتیجه سیاست‌های غلط آمریکاست، تشکیل دولت فراگیر را عنصر مهم امنیت پایدار در افغانستان دانست.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «علی شمخانی» دبیر شورای امنیت ملی ایران در دیدار با «طلعت بیک مصدق اف» معاون رئیس جمهور و رئیس شورای امنیت ملی قرقیزستان با اشاره به تحولات افغانستان آمریکا را مسئول بحران کنونی افغانستان دانست.

وی افزود که شرایط بغرنج کنونی منطقه به ویژه اوضاع افغانستان حاصل سیاست‌های غلط و بحران آفرین آمریکا در منطقه و بیش از 20 سال تجاوز و اشغالگری واشنگتن در افغانستان است.

شمخانی با تاکید بر ضرورت ایجاد دولت فراگیر نیز ادامه داد: با توجه به لزوم ایجاد صلح، ثبات و امنیت پایدار در افغانستان، تشکیل دولتی فراگیر با مشارکت همه اقوام را از مولفه‌های مهم برای تحقق چنین هدفی می‌دانیم.

مصدق اف نیز با اشاره به مواضع مشترک ایران و قرقیزستان پیرامون بحران افغانستان گفت: کشورهای منطقه باید برای جلوگیری از شکل گیری بحران انسانی، فقر مطلق و رشد تروریسم در افغانستان با اتخاذ ابتکارهای مشترک و هماهنگ به ایجاد ثبات در این کشور کمک کنند.

انتهای پیام.