ثور 25, 1401 10:57 Asia/Kabul
  •  نگرانی از افزایش کودکان مبتلا به بیماری سوء تغذیه در افغانستان

صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد از افزایش روز افزون کودکان مبتلا به بیماری سوی تغذیه نگران است.

به گزارش تلوزیون سحر افغانستان، مسوول یونیسف برای افغانستان میگوید که از آغاز امسال میلادی تاکنون بیش از صد هزار کودک در افغانستان به این بیماری مبتلا شده اند.

به گفته وی این کودکان به درمان جدی نیاز دارند و از نهادهای مدد رسان جهانی میخواهد که در درمان کودکان مبتلا به بیماری سوء تغذیه کمک نمایند.

داکتر محمد ایویا، مسوول صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد برای افغانستان، گفت:«با تاسف که فقر و تنگدستی در افغانستان باعث شده اند که برخی از مادران هنگام بارداری به غذایی مناسب دسترسی کافی ندارند و به همین علت است که برخی از کودکان پیش از پیش سوء تغذی به دنیا می‌آیند.»

از سوی دیگر مقام های محلی پکتیا میگویند که امسال نسبت به سال های پیش بیماری سوء تغذیه در میان کودکان پنجاه درصد افزایش یافته است.

رییس شفاخانه پکتیا میگوید که از آغاز امسال تاکنون بیشتر از دو هزار و پنجصد کودک مبتلا به این بیماری به ثبت رسیده اند.

نعمت الله زهیر، رییس شفاخانه پکتیا، گفت:«در پکتیا نسبت به گذشته آمار سوی تغذیه زیاد شده است؛ البته مریض‌های شدید سوی تغذیه را که ما در سراسر پکتیا داریم ارقام اش به یک اعشاریه شش فیصد میرسد.»

مسوول صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد برای افغانستان میگوید که اکنون شمار کودکان مبتلا به بیماری سوی تغذیه در افغانستان به یک میلیون و یکصد هزار تن میرسد.

انتهای یپام

تگ