اسد 22, 1401 09:30 Asia/Kabul
  • تحریم آمریکا عامل مشکلات و بحران اقتصادی افغانستان است

یک عضو شورای عالی بانک مرکزی افغانستان تاکید کرد که تحریم نظامی بانکی این کشور توسط آمریکا عامل مشکلات و بحران کنونی اقتصادی افغانستان است.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «شاه محرابی» عضو شورای عالی بانک مرکزی افغانستان طی نشستی با اشاره به تحریم نظام بانکی این کشور گفت که این اقدام آمریکا عامل عمده و بزرگ مشکلات و بحران کنونی اقتصادی افغانستان است.

وی در ادامه تاکید کرد که باید تحریم های آمریکا برداشته شوند و دارایی‌های افغانستان نیز در اختیار مردم این کشور قرار گیرند.

«احمد ولی حقمل» سخنگوی وزارت دارایی طالبان نیز عامل اساسی بحران اقتصادی افغانستان را وضع تحریم‌ها و محدودیت‌ها بر نظام بانکی این کشور دانست و گفت: اکثر تاجران، صنعت‌کاران و مردم عادی از این محدودیت‌ها رنج می‌برند، چون محدودیت‌ها بر نظام بانکی سبب شده تا کسی نتواند به شکل عادی به خارج یا داخل پول ارسال کند.

براساس یافته‌های سازمان ملل، اگر بحران اقتصادی افغانستان به شکل کنونی ادامه پیدا کند، ممکن میزان فقر در این کشور تا پایان سال جاری میلادی به 97 درصد برسد.

اخیراً نیز دیدبان حقوق بشر در گزارشی عامل اصلی سقوط اقتصاد افغانستان را قطع کمک‌های خارجی و وضع محدودیت بر معاملات اقتصادی بین‌المللی عنوان کرده بود.

انتهای پیام.