سرطان 13, 1401 09:42 Asia/Kabul
  •  هند صادرات گندم به افغانستان را از سرگرفت

مقامات هند اعلام کردند به رغم ممنوعیت صادرات گندم، محموله جدیدی از این محصول کشاورزی را به افغانستان ارسال کرده است.

به گزارش تلوزیون سحر افغانستان، هند اعلام کرد که در ادامه کمک‌های بشردوستانه محموله جدید گندم به میزان ۲۵۰۰ تن را از طریق پاکستان راهی افغانستان کرده است. 

پانزدهمین محموله گندم کمکی هند به افغانستان ارسال شده و قرار است ۱۴ هزار تن دیگر طی روزهای آینده به این کشور جنگ زده ارسال گردد. 

بالبیر منگات، کمیسر گمرک هند در این خصوص توضیح داد که تاکنون ۳۶ هزار تن از ۵۰ هزار تن گندم اهدایی به افغانستان ارسال شده و مابقی این گندم نیز طی روزهای آینده به این کشور ارسال خواهد شد. 

آریندام باچی، سخنگوی وزارت امور خارجه هند نیز درباره این خبر گفت: در ادامه کمک‌های هند به مردم افغانستان محموله جدید گندم به این کشور ارسال شده است. 

باچی گفت: تعهد دولت هند به کمک بشردوستانه به مردم افغانستان ادامه خواهد داشت. 

سخنگوی وزارت خارجه هند ادامه داد: با کمک برنامه جهانی غذایی هند تاکنون ۳۳هزار و ۵۰۰۰ و به تن گندم را به مردم افغانستان ارسال کرده و مابقی کمک تعهد شده نیز طی روزهای آینده به این کشور ارسال خواهد شد. 

هند اخیرا اعلام کرده است که با دولت پاکستان بر ادامه ارسال گندم اهدایی به افغانستان به توافق رسیده و قرار است این گندم طی ۲ ماه آینده ارسال شود. 

این در حالی است که به دنبال بحران اوکراین و افزایش قیمت کالاهای اساسی از جمله گندم، دولت هند صادرات این محصول کشاورزی را ممنوع کرده است.

انتهای پیام

تگ