قوس 11, 1400 15:55 Asia/Kabul
  • سمنگانی: سازمان ملل حق مشروع افغانستان را سلب کرده است

معاون سخنگوی طالبان با انتقاد از کمیته اعتباربخشی سازمان ملل درباره کرسی افغانستان اظهارداشت که با رای غیرمنصفانه و غیراصولی حق مشروع مردم افغانستان سلب شده است.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، « انعام الله سمنگانی » معاون سخنگوی طالبان در توییترش از کمیته اعتبار بخشی سازمان ملل درباره ندادن کرسی به طالبان انتقاد کرد.

وی تاکید کرد که به وسیله رای غیرمنصفانه و غیر اصولی، حق مشروع مردم افغانستان برای داشتن کرسی در این سازمان را سلب کرده است.

معاون سخنگوی طالبان در توییترش نوشت: «فیصله دیروز کمیته ویژه سازمان ملل که کرسی افغانستان در سازمان ملل به گونه فوری به دولت افغانستان داده نشود، غیر اصولی و غیر منصفانه است و حق مشروع مردم افغانستان سلب شده است.»

سمنگانی ادامه داده است که «ما امیدواریم در آینده نزدیک این حق به نماینده دولت افغانستان سپرده شود. ‏تا به گونه موثرتر و خوبتر مشکلات مردم افغانستان را حل بتوانیم و با جامعه جهانی تعامل مثبت داشته باشیم.»

«سهیل شاهین» نماینده تعیین شده طالبان برای سازمان ملل روز گذشته در آستانه نشست کمیته اعتباربخشی این سازمان گفته بود که مردم افغانستان نباید از داشتن کرسی در این سازمان محروم شوند.

وی گفته بود: «افغانستان مستقل حق مشروع مردم این کشور است که برای رسیدن به این هدف چند دهه مبارزه کردند. چرا آن‌ها باید هدف تحریم‌ها، فشارها و محرومیت از کرسی در سازمان ملل باشند».

شاهین اظهارداشت که آیا دلیل محرومیت مردم افغانستان از کرسی سازمان ملل این است که آن‌ها کشوری «عاری از اشغال و قادر به روابط خوب با دیگر کشورها براساس منافع متقابل می‌خواستند؟»

انتهای پیام.