میزان 11, 1401 14:33 Asia/Kabul
  • طالبان: هواپیمایی دبی پروازهایش را به کابل از سر می گیرد

وزارت حمل و نقل و هوانوردی حکومت موقت طالبان اعلام کرد که شرکت هواپیمایی دبی پروازهایش را به کابل طی یک ماه آینده از سر می گیرد.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «غلام جیلانی وفا» معاون وزارت حمل و نقل و هوانوردی حکومت موقت طالبان اظهارداشت که شرکت هواپیمایی دبی موسوم به «فلای دبی» تا یک ماه آینده پروازهایش را به افغانستان از سر می‌گیرد.

وی افزود: تمامی شرایط پروازهای بین‌المللی در فرودگاه کابل فراهم شده است.

جیلانی همچنین گفت: شرکت هواپیمایی دبی برای فروش بلیط و از سر گرفتن پروازها حداقل یک ماه و نیم وقت نیاز دارد و تا یک ماه آینده پروازهایشان را به کابل آغاز خواهند کرد.

«امام الدین احمدی» سخنگوی وزارت وزارت حمل و نقل و هوانوردی نیز اظهار داشت در حال حاضر از فرودگاه کابل روزانه 30 پرواز به داخل و خارج افغانستان صورت می‌گیرد.

به گزارش «طلوع نیوز»، احمدی گفت: شرکت‌های شخصی تجاری با در نظر داشت مسافران‌شان پروازهای خود را آغاز می‌کنند اما ما به تمام کشورها پرواز داریم. در برخی کشورها شرکت‌های افغان و در دیگر کشورها شرکت‌های خودشان، همچنین شرکت‌هایی که پرواز به افغانستان را متوقف کرده‌اند، بجای آنها شرکت آریاناپرواز را انجام می‌دهد و هیچ مشکلی برای مسافران وجود ندارد.

پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان در آگوست 2021 پروازهای خارجی به افغانستان متوقف شده بود، اما در یک سال گذشته پروازها بین افغانستان با شماری از کشورها از جمله ایران، پاکستان، امارات، روسیه و قطر از سرگرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

افزایش خطوط هوایی ایران و افغانستان/پرواز کیش ایر آغاز شد

رایزنی طالبان و روسیه برای از سرگیری پروازهای افغانستان