سنبله 03, 1401 19:56 Asia/Kabul
  • پهپادهای آمریکا در آسمان افغانستان هستند/به حقابه ایران متعهد هستیم

سخنگوی حکومت موقت افغانستان طی نشستی با خبرنگاران به تامین حقابه ایران تاکید کرد و همچنین درباره هواپیماهای بدون سرنشین در آسمان افغانستان گفت که این پهپادها متعلق به آمریکا است.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت موقت افغانستان اظهارداشت که ، بیگانگان برای ایجاد تنش میان افغانستان و همسایگانش به برخی از مشکلات مرزی دامن می‌زنند تا تنش ایجاد شود.

وی درباره درباره حقابه ایران نیز گفت که در این اواخر که بارندگی‌ها افزایش یافته است، دریچه‌های سد کمال خان باز شد تا مردم نیمروز و هم مردم ایران از آن بهرمند شوند.

مجاهد همچنین تاکید کرد که ما به معاهده حقابه هیرمند که در سال 1351 بین ایران و افغانستان امضا شد همچنان متعهد هستیم.

سخنگوی حکومت موقت طالبان با اشاره به تحریم‌ها علیه افغانستان نیز اظهارداشت که از سازمان ملل نباید استفاده ابزاری شود. ما زمانی با کشورهای جهان می‌توانیم زندگی کنیم که تحت فشار قرار نگیریم.

وی با انتقاد از تمدید نشدن معافیت سفر‌های مقامات کنونی افغانستان تاکید کرد که این اقدام پیامد‌های ناگواری برای مردم افغانستان دارد و مسئولیت آن به عهده جامعه جهانی است.

ذبیح الله مجاهد به خبرنگاران گشت زنی پهپادها در آسمان افغانستان نیز گفت: این هواپیماهای بدون سرنشین متعلق به آمریکا است و ما درباره این موضوع گفتگو خواهیم کرد.

وی همچنین درباره سیلاب‌های اخیر افغانستان نیز گفت: اگر دامنه سیلاب ها گسترش یابد، توان مهار مشکلات آن را نداریم، بنابراین جامعه جهانی باید به افغاسنتان کمک کند.

انتهای پیام.