ثور 31, 1401 10:34 Asia/Kabul
  •  کمیسیون حقوق بشر افغانستان بار دیگر فعال می‌شود

کمیسیون حقوق بشر افغانستان که پس از تغییر حکومت در این کشور با مشکل روبرو شده بود، در بیانیه ای گفته است که با شیوه جدیدی دوباره کارش را آغاز خواهد کرد.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، پس از لغو کمیسیون حقوق بشر افغانستان در تغییر حکومت این کشور، این کمیسیون با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که با شیوه جدیدی دوباره کارش را آغاز می‌کند.

این بیانیه گفته است که کمیسیون حقوق بشر پس از تسلط طالبان بر افغانستان، با بحران‌های امنیتی، مدیریتی، هویتی، نبود هماهنگی، نبود منابع و خلاء رهبری مواجه شده بود.

این کمیسیون گفته که از ۱۵ آگوست سال گذشته پس از مسدود شدن دفاترش، نتوانسته است به‌خاطر از دست‌دادن منابع، قرارداد کارمندانش را تمدید کند.

در این بیانیه آمده که «شهرزاد اکبر» رئيس پیشین این کمیسیون از سمت خود کنار رفته و در نشستی با اعضای رهبری این کمیسیون، «نعیم نظری» را به‌عنوان سرپرست پیشنهاد کرده است. 

بر اساس بیانیه کمیسیون حقوق بشر افغانستان، نظری با اتفاق آرا به‌عنوان سرپرست تعیین شده است.

این بیانیه مدعی شده است که رهبری کمیسیون حقوق بشر در حال حاضر با نهادهای بین‌المللی حقوق بشری، از جمله شورای حقوق بشر سازمان ملل، کمیساریای عالی حقوق بشر، مراکز هماهنگی نهادهای ملی حقوق بشر و برخی دیگر در تماس است و مأموریت خود را به دور از هر گونه رویکردهای سیاسی، بطور مستقل با کارمندان جدید به پیش خواهد برد.

طالبان پیش از این کمیسیون‌ حقوق بشر، کمیسیون نظارت بر قانون اساسی، دبیرخانه‌های مجلس نمایندگان و مجلس سنا، شورای عالی مصالحه و شورای امنیت ملی سابق را منحل کرده بود.

انتهای پیام.

تگ