قوس 14, 1400 17:34 Asia/Kabul
  • خروج غربی ها از افغانستان نعمت بزرگی بود/حقوق و آزادی احوال شیعیان خواسته ما از دولت جدید است

رئیس شورای علمای شیعه افغانستان با بیان این که خروج غربی ها از افغانستان نعمت بزرگی بود، تاکید کرد که حقوق وآزادی احوال شیعیان همچنین دولت فراگیر از خواسته های ما در دولت جدید است.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، آیت الله «محمد هاشم صالحی» رئیس شورای علمای شیعه افغانستان در دیدار با تعدادی از خبرنگاران جمهوری اسلامی ایران در کابل گفت: «پس از ورود طالبان به کابل بیم آن می‌رفت که اتفاقات گذشته دوباره تکرار شود از این رو تدابیری اندیشیده شد. ما درخواست کرده بودیم که در تحولات جدید افغانستان شیعه نباید وارد جنگ شود».

وی افزود: «خروج آمریکا و ناتو از افغانستان برای مردم کشور نعمت بزرگی بود».

آیت‌الله صالحی خاطرنشان کرد: «پس از تحولات اخیر افغانستان این کشور با مشکلات زیادی از جمله مسائل اقتصادی مواجه شد و مردم اکنون با معضل بیکاری در فصل سرما و نبود امکانات مواجه هستند».

رئیس شورای علمای شیعه افغانستان همچنین گفت که «کمیسیونی به‌نام کمیسیون ارتباطات تشکیل شده و در آن از حکومت جدید خواسته‌ایم حقوق شیعیان که در قانون اساسی افغانستان آمده و آن به‌رسمیت شناختن شیعه و آزادی احوال شیعیان است و نیز تشکیل حکومت فراگیر رعایت و پیگیری شود».

وی ضمن اظهار اینکه در افغانستان باید حکومت فراگیر تشکیل شود، تاکید کرد که «باید شیعیان خواسته و مطالبه واحدی از طالبان داشته باشند که شورای علمای شیعه افغانستان در صدد آن است».

آیت‌الله صالحی همچنین درباره تحصیل و اشتغال زنان گفت: جامعه شیعه از همان ابتدا در بخش آموزش، تحصیل و اشتغال زنان پیشتاز بوده و تا به امروز جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.

انتهای پیام.